توصیه به نمایندگان فروش درباره بازگشت خودروهای خارجی
اخبار مربوط به احتمال بازگشت برندهای خودرو که پیشتر بازار را ترک کردهاند، متاسفانه باعث سردرگمی خریداران شده و با ایجاد امیدهای واهی، نوعی حس نوستالژی از بازگشت به اوضاع گذشته را در آنها به وجود میآورد. واقعیت این است که بدون تولید داخلی، هیچ برند خودرویی در آینده نزدیک نمیتواند در بازار روسیه رقابتی عمل کند.
بعید است مصرفکننده حاضر باشد فقط به خاطر علاقهاش به یک برند بازگشته، حدود ۳۰ درصد بیشتر هزینه کند. رقمی که اختلاف مربوط به تعرفه اسقاط خودرو را شامل میشود. اگر درباره امکان بازگشت خودروهای خارجی خارجشده صحبت شدهاست، به محض پخش این اخبار در رسانهها و شبکههای اجتماعی، کاهش ترافیک مشتریان ثبت شدهاست. کاهشی قابلتوجه، در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد در مقایسه با دورههای قبلی است.
در پاسخ به این سوال که چه درصدی از مصرفکنندگان ممکن است به امید بازگشت این برندها خرید خود را به تعویق بیندازند، نظر من صفر درصد است. توضیح اینکه، اگر هم قرار باشد بازگشتی رخ دهد، زودترین زمان آن سال ۲۰۲۸ خواهد بود. اگر کسی حاضر باشد سه سال منتظر بماند، یعنی اصلا در حال حاضر نیازی به خودرو ندارد و صرفا منتظر یک فرصت مناسب است، با این تصور که به زودی برندهای سابق بازخواهند گشت.
طبق اعلام مدیر بخش خودروهای نو شرکت ROLF، هیچ برندی در سه سال آینده به این بازار باز نخواهد گشت. مدیرعامل گروه شرکتهای AVTODOM نیز معتقد است که هیچیک از برندهای خارجشده، بدون توجه به حوزه قضایی آنها، در سال ۲۰۲۵ به روسیه باز نخواهند گشت و هیچ پیششرط یا شرایطی برای این بازگشت وجود ندارد.
منبع: